Liburutegia / Biblioteca

Begira bideo hau / Mira este video







SARRERA



Eskola liburutegi proiektu batean sartuta dago ACEX-en barruan, liburutegia eskolaz kanpo zein eskola orduetan erabilgarri izanik.
Liburutegia eskolaz kanpoko orduetan eguerdian (jantoki orduan) eta arratsaldean (16:30etatik 18:30etara) zabalik egoten da, bertan irakurri, ikertu, zenbait tailerretan aritu, eskolako lanak egin eta antolatzen diren zenbait ekintza burutzen direlarik. Eskola orduetan ere zenbait ekintza burutzen dira irakasleekin koordinaturik.
Liburutegian zenbait espazio daude: Irakurketa lekua (handiak zein txikientzat), ikasi eta ikertzeko lekua (liburu, internet eta beste ikus-entzunezko baliabideekin) eta erakustokia, besteak beste.
Eguerdiko txandak ikasleen kopuru eta adinaren arabera antolatzen dira. Arratsaldean egunak zikloka banatuta daude.
Liburutegiaren funtzionamendua bideratzeko arauak ezarrita ditugu.

GURE LIBURUTEGIKO HELBURU OROKORRAK:
      Liburutegia sistematikoki baliabide osagarri gisa erabili.
      Liburutegiko material anitzak arloa, adina eta hizkuntzaren arabera sailkatu (ipuinak, entziklopediak, komikiak, aldizkariak, egunkariak, material informatikoa...) eta liburutegia material berriaz hornitu.
      Liburutegia irakurketa-idazketa eta informazio iturri  toki bezala bultzatu.
      Aisialdirako eta informaziorako irakurketa indartzeko zenbait ekintza burutu.
      Gelako ikasketa prozesuaren osagarri bihurtu.
      Ikasleen berdintasuna indartu.
      Ikas komunitateko hizkuntza desberdinen bultzatzaile izan.
      Ekintza eta harremanetan euskararen erabilera sendotu.
      Teknologia berriak erabili ekintzak burutuz eta hauek egiteko behar den informazioa bilatuz.

      Talde lana bultzatu. 


INTRODUCCIÓN


La escuela tiene un proyecto de biblioteca, dentro de ACEX. La biblioteca escolar se utiliza tanto en horario lectivo como en horario extraescolar.
En horario extraescolar se utiliza al mediodía (horario de comedor) y por la tarde (de 16:30 a 18:30). En ella se lee, se investiga, se realizan diferentes talleres, se hacen los trabajos de áreas y también se organizan otro tipo de actividades. En horario escolar también se realizan actividades de biblioteca coordinadas con los profesores/as de área.
La biblioteca cuenta con diferentes espacios: Lugar de lectura (para mayores y pequeñ@s), de estudio, de investigación (con recursos diversos: libros, enciclopedias, Internet y otros medios audiovisuales) y de exposiciones, entre otros.
En horario extraescolar los grupos y turnos del mediodía se realizan según la edad y el número de alumn@s; por la tarde cada ciclo tiene asignado su día.
Se han establecido algunas normas de funcionamiento.
OBJETIVOS GENERALES DE NUESTRA BIBLIOTECA:
         Utilizar de forma sistemática la biblioteca como recurso complementario.
         Organizar los libros y demás materiales de biblioteca por áreas, edades e idioma (cuentos, enciclopedias, diccionarios, cómics, revistas, periódicos, material informático… y completar la biblioteca con nuevos materiales.
         Fomentar la biblioteca como lugar de lectura y escritura así como fuente de información.
         Animar a la lectura como fuente de placer, de información y aprendizaje, así como medio de enriquecimiento lingüístico y personal.
         Convertir la biblioteca en complemento del proceso de aprendizaje del aula.
         Incidir en la equidad del alumnado.
         Dinamizar las diferentes lenguas de la comunidad escolar.
         Reforzar la utilización del euskara en las actividades y en las relaciones.
         Utilizar las nuevas tecnologías realizando tareas y buscando información para poder llevar a cabo las mismas.
         Fomentar el trabajo en grupo.




LIBURUTEGIKO EKINTZAK

Liburutegia hainbat unetan erabiltzen da, eskola orduetan zein eskolaz kanpoko orduetan.

Eskolaz kanpoko orduetan bi une ditugu: eguerdian (jantoki orduan) eta arratsaldean (16:30etatik 18:30etara). Eguerdian ikasleak mailaka edota zikloka egoten dira, arratsaldean txandak zikloka ezarri dira.
Horiek horrela, ekintzak aurrera eramateko baldintzak erabat desberdinak dira.

Liburutegian, besteak beste,  hauexek egiten dira:

-       Ipuina kontatu (liburuzainak, heldu batek, ikasle batek), asmatu (teknika desberdinak erabiliz),  irakurri (liburua, Kamishibai edo interneta erabiliz), antzeztu, aldatu, marraztu, aztertu, gure iritziak eman, albumak osatu… Hauek ikasleen arteko elkarreragina sortarazten dute.
-       Antzerki laburrak, txotxongiloak, laburmetraia… sortu, antzeztu edota grabatu.
-       Ikasleek ekarritako lanak eta zalantzak bideratu.
-       Kontsultatu (liburuetan, interneten zein ordenagailuko zenbait programatan).
-       Lehen Hezkuntzako 2 eta 3. zikloan tailerrak lantzen dira, batzuk iraupen handikoak (Zinema, Informatika eta Zientzia esperimentuak); beste batzuk, berriz, iraupen txikikoak (Itzalak, Antzerkitxoak, Liburu markatzaileak, Nano liburuak, Iragarkiak, Papiroflexia, Ipuina, Pertsonaia sortzen, Dosierra, Komikia, Argazkigintza, Gure eskola,…).
-       Jolastu (jolasekin eta ordenagailuan): puzzleak, hizki-saldak, gurutzegramak, identifikatzekoak, logika…
-       Marraztu (paperean nahiz ordenagailuko programetan).
-       Komikiak, esloganak, bertsoak, haikuak (hiru lerroko bertsoak)… sortu.
-       Gai baten gaineko horma-irudiak, txostenak, eztabaidak, deskribapenak, sailkapen eskemadunak, kontzeptu mapak…, apunteak gauzatu (gisa-irudia marrazteko teknikak, aurpegia, komikia…)… Word nahiz Power Point-ak erabiliz.
-       Zenbait informatika-programaz muntaiak  (irudia, testua eta hotsak sartuz)… sortu.
-       Haur Hezkuntzan Maleta Ibiltariak (ikasleek txandaka maleta bat eramaten dute etxera, familian liburuak irakurtzeko).
-       ACEX, K-ABIAN lan-taldea, IGE, guraso zein liburutegiak antolatutako ekintzak: ACEXeko Aste Kulturaleko antzerki emanaldiak eta tailerrak, liburu azala, argazki komentatua, ipuin eta komikien lehiaketa, Zientzia Azoka, Esperimentuen tailerra, Liburuaren egunaren inguruan Auzoan Irakurriz Gozatu (ipuinak auzoko txokoetan kontatu) eta Munduko Ipuinak, ipuin tailerra, erakusketak, bideoaren grabaketa, euskararen ingurukoak, nire pertsonaia, gure maskota eta bere lagunak, ipuin tridimentsionalak, liburu markatzaileak, eskuen diseinua, txisteak, igarkizunak…
-       Zenbait ohitura eta gertakariri buruzkoak (Olentzaro, Agate Deuna, Inauteriak, Korrika, liburuaren eguna, euskararen eguna, udaberria, udazkena…).
-       Beste eskola batzuetako ikasleekin batera ekintzak gauzatu: aurkezpena, kontakizunak, errezetak trukatu, gure auzoa erakutsi…
-       Erakusketak: BBK-k bidalitakoak (Clown, Printze txikia, Tarzan, Matematika eguneroko bizitzan) eta gai bati buruzkoak. Hauen inguruko informazioak eta txostenen burupena.
-      

Eskola orduetan bakarka zein taldeka egiten dira ekintzak. Ekintza batzuk liburutegitik proposatutakoak dira, beste batzuk, berriz, arloko irakasleek bideratutakoak. Ekintza hauetan orokorrean taldekide guztiek parte hartzen dute (talde osoa irakasle eta liburuzainarekin edo talde txikitan liburuzainarekin antolatuta).

Besteak beste honelako ekintzak burutzen dira:
-       Talde handiari azalpenak eman.
-       Erakusketak direla eta karetak, mugikorrak, pertsonaiak… osatu, marraztu, sortu eta erakutsi.
-       Ospakizunetan ekintzak burutu (Euskararen egunean, liburuaren eguna…).
-       5.animazioa delakoa (idazle bat berak idatzitako liburu bati buruz hitz egitera etortzen da, aurretik ikasleek liburuaren ale bana dutelarik).
-       Idazleak eta ipuin kontalarien etorrera eta hauei loturiko aurretiko zein osteko ekintzak.
-       Izenburuak sortu.
-       Matematika bizitza arruntean tailerrak,  
-       Batzuen artean ipuin kontaketa musika eta abestiak txertatuz burutu.
-       Solasaldiak.
-       Arloetarako informazioa bilatu.
-       Eskemak sortu.
-       Ikasle txikientzat ipuinak sortu eta antzeztu (hainbat formatu erabiliz: antzerkia, kamishibai, zenbait txotxongilo, power point-a),.
-       Esperimentuak egin eta erakutsi.
-       Ingurune arloko gaiak prestatu.
-       Taldea erdibituta eta aho adierazpena oinarri istorio bat sortu bere ezaugarri guztiak landuz,.
-       Entzuketak.
-       Irakurketak.
-       Intxixu ikastolakoekin ekintza batzuk (aurkezpena, kontaketa, errezeten trukaketa, gure eskola aurkeztu, auzoa ezagutarazi).
-       ACEXeko Aste Kulturala.
-      

Gure ipuinak / Nuestros cuentos



Gure filmak / Nuestros videos



ACTIVIDADES DE BIBLIOTECA


La biblioteca se utiliza en momentos diferentes, tanto en horario escolar como extraescolar.



   En horario extraescolar hay que diferenciar dos momentos: al mediodía (en tiempo de comedor) y por la tarde (de 16:30 a 18:30). Al mediodía los alumnos/as utilizan la biblioteca según el nivel o ciclo. Por la tarde, se juntan alumnos/as de Primaria de lunes a jueves y de Infantil los viernes, estos/as últimos/as acompañados/as por un adulto/a. Todo ello condiciona el tipo de actividades a realizar.



   Entre otras en la biblioteca se están realizando las siguientes actividades:



-       Contar cuentos (bibliotecario, alumnos/as, adultos), inventarlos (utilizando diferentes técnicas), dramatizarlos, transformarlos, analizarlos, dibujarlos, opinar sobre ellos… Todo ello favorece la interacción entre alumnos/as.

-       Inventarse una conversación de marionetas y representarla.

-       Inventarse una obra de teatro y representarla.

-       Grabar un cortometraje.

-       Realización de los trabajos que tengan los alumnos/as y resolución de las dudas que surjan.

-       Consultas (en libros, internet y diversos programas en el ordenador).

-       En el 2º y 3º ciclo de Primaria se trabajan diferentes talleres, algunos de larga duración (cine, informática, experimentos científicos) y otros más cortos (sombras, teatrillos, marcadores de libros, minilibros, anuncios, papiroflexia, cuento, mi personaje, dossier sobre un tema, cómic, fotografía, nuestra escuela…).

-       Juegos (con juegos materiales y en el ordenador): puzzles, sopas de letras, crucigramas, juegos de lógica e identificación…

-       Dibujar (en papel o en el ordenador).

-       Realizar cómics.

-       Inventarse eslóganes, versos, haikus (versos de tres líneas)...

-       Realizar murales sobre un tema.

-       Realizar montajes con diferentes programas informáticos (mezclando imágenes, testo y sonido).

-       Maletas viajeras  (Los alumnos/as de E. Infantil llevan una maleta a casa con libros para leerlos en familia).

-       Participación en actividades convocadas por ACEX, grupo de trabajo K-ABIAN, AMPA, padres/madres o la biblioteca de la escuela (Teatro y talleres en la Semana cultural de ACEX, diseño de la portada de un libro, foto comentada, concurso de cuentos y cómic, Feria de la ciencia,  Taller de experimentos, lectura de cuentos en diferentes txokos del barrio (Auzoan Irakurriz Gozatu) y Cuentos del Mundo con motivo del día del libro, talleres de cuentos, exposiciones, grabación de video, actividades relacionadas con el Euskara, mi personaje, nuestra mascota y sus, amigos/as, cuentos tridimensionales, marcadores de libros, diseño de manos, chistes, acertijos…).

-       Actividades sobre costumbres (Olentzaro, Santa Águeda, Carnavales, Korrika…) y épocas (primavera, otoño..).

-       Actividades conjuntas con alumnos/as de otros centros: presentaciones, relatos, intercambio de recetas, nuestro barrio…

-       Actividades referentes a las exposiciones que nos facilita la BBK  (Tarzán, las matemáticas en la vida cotidiana, Clown, El principito…).

-      



   En horario escolar se realizan otro tipo de actividades, algunas se proponen desde la biblioteca y otras las canalizan los profesores/as de área. En ellas participan todos/as los/las alumnos/as del grupo, bien conjuntamente con el profesor/a y el bibliotecario o bien alternándose en pequeños grupos. 



    Entre otras se realizan estas actividades:
-       Explicaciones, dibujar caretas, móviles, personajes… sobre un tema (por ejemplo, unido a alguna de las exposiciones).
-       En ocasiones unidos a soportes sonoros (sonidos, músicas, canciones) entre varias personas.
-       Actividades diversas con motivo de una celebración (el día del Euskera, día del libro…).
-       Se realiza la llamada 5ª animación (nos visita un/a escritor/a para hablarnos sobre un libro escrito por él/ella y se hacen actividades previas y posteriores a la visita en el aula, contando cada alumno/a con un ejemplar de dicho libro).
-       Visita de diferentes escritores/as y Cuentacuentos.
-       Talleres de matemáticas, tertulias literarias.
-       Búsqueda de información y canalización de ésta sobre diferentes temas,
-       realización de esquemas.
-       Creación y representación de cuentos para los más pequeños/as (utilizando diversos formatos: teatro, kamishibai, diferentes guiñoles, power point).
-       Realizar y mostrar experimentos, preparación de temas de Conocimiento del Medio.
-       Desdoble de grupos para trabajar el cuento con todas sus características teniendo como soporte la expresión oral, audiciones.
-       Lecturas.
-       Audiciones.
-       Actividades con la ikastola Intxixu (presentación, relato, intercambio de recetas, enseñando nuestro barrio)
-       Semana Cultural de ACEX.
-       … 

LIBURUTEGIKO ANTOLAMENDUA


Eskolaz kanpoko ordutegian liburutegia eguerdian eta arratsaldean erabiltzen da. Eguerdiko ordutegian. Ikasleen kopurua eta adina kontuan hartuz txandak antolatzen dira, jantokiko funtzionamenduaren barnean.  Lehen Hezkuntzako bigarren eta hirugarren zikloko ikasleek dagokien txandan borondatez erabiltzen dute liburutegia. Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloko ikasle guztiek, berriz,  taldeka erabiltzen dute; arduraduna euren bila joaten da.

Arratsaldeko ordutegian (16:30etatik 18:30etara) ziklo bakoitzeko ikasleek dagokien egunean erabil dezakete liburutegia.
         
ASTELEHENA

ASTEARTEA

ASTEAZKENA

OSTEGUNA

OSTIRALA

1. ZIKLOA

3.ZIKLOA

2.ZIKLOA

3.ZIKLOA

HAUR HEZKUNTZA

Liburutegia arratsaldean klasea goiz eta arratsaldez dagoen egunetan zabaltzen da.
Liburutegia betetzen denean atean txartel bat jarriko da. Berriro lekua egon arte ez da erabiltzaile berririk sartuko.
Ikasleen sarrera eta irteeren ardura familiena da. Ekintzak ez oztopatzeko hauek ordu puntuetan eta  erdietan egingo dira (16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30).
Lehen Hezkuntzako ikasleen txandetan ez da heldurik onartuko liburutegi barruan.
Haur Hezkuntzako ikasleak denbora guztian heldu arduradun batekin egongo dira liburutegi barruan. Ez da komeni tarte luzeetan egotea, liburutegia ez baita haurtzaindegi zerbitzu bezala planteatzen.
Eguerdian HH eta LH-ko 1. zikloko ikasleekin ahozko ekintzak egiten dira, gehien bat ipuin, istorio, gai edo gertakizun baten inguruan. 3. mailatik gora hainbat tailer antolatzen dira.
Arratsaldean erabiltzaile bakoitzak bere beharrizan eta gogoaren arabera aukeratuko du zein ekintza egin nahi duen. Haur Hezkuntza eta LH-ko 1. zikloko txandetan 17:00etan denon batera korruko ekintza egingo dugu. Liburutegian irakurketarekin batera, 3. mailatik gorakoek dakartzaten lanak (kontsulta liburuak eta ordenagailuak egongo dira) eta antolatzen diren beste ekintzak ere burutuko dira.
Liburutegiko erabiltzaileek arauak beteko dituzte.
Materialak era egokian erabiliko dira eta isiltasuna gordeko da. Hitz egin behar denean baxu egingo da.

Liburutegia espazio desberdinetan banatuta dago:
  • Irakurketa lekua (Handiak eta txikientzat).
  • Ikasi eta ikertzeko lekua (internet eta beste  ikus-entzunezko baliabideekin).
  • Taldeko lana egiteko lekua.
  • Erakusketa lekua.
  • Liburuzainaren lekua.

Kontsulta zein irakurtzeko liburuak daude. Hauek adinaren arabera sailkatuta daude (helduentzat ere saila bat dago). Irakurtzeko liburuak maileguan eraman daitezke etxera ( 2 liburu 15 egunetarako), liburuzainari eskatuta.




FUNCIONAMIENTO DE LA BIBLIOTECA


En horario extraescolar la biblioteca se utiliza tanto al mediodía como a la tarde.  Los turnos en horario de mediodía se realizan según el número de alumnos/as y las diferentes edades, dentro del funcionamiento del comedor.

Al mediodía los alumnos/as del segundo y tercer ciclo de Educación Primaria acuden voluntariamente a la biblioteca. Los/las de E. Infantil y primer ciclo de Primaria acuden en grupo cuando les va a buscar el responsable de la biblioteca.

Para utilizar la biblioteca por la tarde (de 16:30 a 18:30) se han establecido unos turnos por ciclos:

LUNES

MARTES

MIERCOLES

JUEVES

V IERNES

1º CICLO

3º CICLO

2º CICLO

3º CICLO

INFANTIL

La biblioteca se abrirá en horario de tarde los días que haya clase por la tarde.
Cuando la biblioteca esté completa se colocará un cartel indicador en la puerta y no entrará ningún/a nuevo/a usuario/a hasta que haya sitio.
Tanto la entrada como la salida de la biblioteca será responsabilidad de la familia. Con el fin de no obstaculizar las actividades las entradas y salidas se efectuarán a las horas en punto y a las y media (16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30). No se admitirán adultos dentro de la biblioteca durante los turnos de los/las alumnos/as de E. Primaria.
Los alumnos/as de E. Infantil estarán en todo momento acompañados/as por un adulto responsable. Es conveniente que utilicen el servicio en periodos cortos, la biblioteca no se plantea como guardería.
Al mediodía se realizarán actividades orales sobre un cuento, historia, suceso o tema con los alumnos/as de Infantil y del 1º ciclo de EP,  De 3º en adelante se organizarán varios talleres.


Por la tarde cada usuario/a elegirá qué actividad quiere hacer según sus necesidades y gustos. Los/las alumnos/as de Infantil y del 1º ciclo de Primaria realizarán actividades conjuntas en corro a las 17:00 horas. Además de la lectura se realizarán tareas propias de 3º en adelante (habrá libros de consulta y ordenadores) y otras actividades planteadas desde la biblioteca.
Los usuarios/as respetarán las normas de la biblioteca.

La biblioteca está dividida en diferentes espacios:
  • Lugar de lectura (para pequeños/as y mayores). 
  • Lugar de estudio e investigación (con recursos audiovisuales e internet).
  • Espacio para el trabajo en equipo.
  • Lugar de exposiciones.
  • Lugar del bibliotecario.


Hay libros de consulta y de lectura. Estos están clasificados por edades (también existe un apartado para adultos). Los libros de lectura se pueden llevar a casa  como préstamo (2 libros en un plazo de 15 días), solicitándoselo al bibliotecario..