SARRERA
Eskola liburutegi
proiektu batean sartuta dago ACEX-en barruan, liburutegia eskolaz kanpo zein
eskola orduetan erabilgarri izanik.
Liburutegia eskolaz
kanpoko orduetan eguerdian (jantoki orduan) eta arratsaldean (16:30etatik
18:30etara) zabalik egoten da, bertan irakurri, ikertu, zenbait tailerretan
aritu, eskolako lanak egin eta antolatzen diren zenbait ekintza burutzen
direlarik. Eskola orduetan ere zenbait ekintza burutzen dira irakasleekin
koordinaturik.
Liburutegian zenbait
espazio daude: Irakurketa lekua (handiak zein txikientzat), ikasi eta ikertzeko
lekua (liburu, internet eta beste ikus-entzunezko baliabideekin) eta
erakustokia, besteak beste.
Eguerdiko txandak ikasleen
kopuru eta adinaren arabera antolatzen dira. Arratsaldean egunak zikloka
banatuta daude.
Liburutegiaren
funtzionamendua bideratzeko arauak ezarrita ditugu.
GURE LIBURUTEGIKO
HELBURU OROKORRAK:
•
Liburutegia sistematikoki
baliabide osagarri gisa erabili.
•
Liburutegiko material
anitzak arloa, adina eta hizkuntzaren arabera sailkatu (ipuinak,
entziklopediak, komikiak, aldizkariak, egunkariak, material informatikoa...)
eta liburutegia material berriaz hornitu.
•
Liburutegia
irakurketa-idazketa eta informazio iturri
toki bezala bultzatu.
•
Aisialdirako eta
informaziorako irakurketa indartzeko zenbait ekintza burutu.
•
Gelako ikasketa prozesuaren
osagarri bihurtu.
•
Ikasleen berdintasuna
indartu.
•
Ikas komunitateko hizkuntza
desberdinen bultzatzaile izan.
•
Ekintza eta harremanetan
euskararen erabilera sendotu.
•
Teknologia berriak erabili
ekintzak burutuz eta hauek egiteko behar den informazioa bilatuz.
•
Talde lana bultzatu.
INTRODUCCIÓN
La
escuela tiene un proyecto de biblioteca, dentro de ACEX. La biblioteca escolar se
utiliza tanto en horario lectivo como en horario extraescolar.
En horario
extraescolar se utiliza al mediodía (horario de comedor) y por la tarde (de
16:30 a 18:30). En ella se lee, se investiga, se realizan diferentes talleres, se
hacen los trabajos de áreas y también se organizan otro tipo de actividades. En
horario escolar también se realizan actividades de biblioteca coordinadas con
los profesores/as de área.
La
biblioteca cuenta con diferentes espacios: Lugar de lectura (para mayores y
pequeñ@s), de estudio, de investigación (con recursos diversos: libros,
enciclopedias, Internet y otros medios audiovisuales) y de exposiciones, entre
otros.
En
horario extraescolar los grupos y turnos del mediodía se realizan según la edad
y el número de alumn@s; por la tarde cada ciclo tiene asignado su día.
Se han
establecido algunas normas de funcionamiento.
OBJETIVOS
GENERALES DE NUESTRA BIBLIOTECA:
•
Utilizar de forma sistemática
la biblioteca como recurso complementario.
•
Organizar los libros y
demás materiales de biblioteca por áreas, edades e idioma (cuentos,
enciclopedias, diccionarios, cómics, revistas, periódicos, material
informático… y completar la biblioteca con nuevos materiales.
•
Fomentar la biblioteca
como lugar de lectura y escritura así como fuente de información.
•
Animar a la lectura como
fuente de placer, de información y aprendizaje, así como medio de
enriquecimiento lingüístico y personal.
•
Convertir la biblioteca
en complemento del proceso de aprendizaje del aula.
•
Incidir en la equidad
del alumnado.
•
Dinamizar las diferentes
lenguas de la comunidad escolar.
•
Reforzar la utilización
del euskara en las actividades y en las relaciones.
•
Utilizar las nuevas tecnologías
realizando tareas y buscando información para poder llevar a cabo las mismas.
•
Fomentar el trabajo en
grupo.
LIBURUTEGIKO EKINTZAK
Liburutegia hainbat unetan erabiltzen da, eskola
orduetan zein eskolaz kanpoko orduetan.
Eskolaz kanpoko orduetan bi une ditugu: eguerdian
(jantoki orduan) eta arratsaldean (16:30etatik 18:30etara). Eguerdian ikasleak
mailaka edota zikloka egoten dira, arratsaldean txandak zikloka ezarri dira.
Horiek horrela, ekintzak aurrera eramateko
baldintzak erabat desberdinak dira.
Liburutegian, besteak beste, hauexek egiten dira:
- Ipuina kontatu
(liburuzainak, heldu batek, ikasle batek), asmatu (teknika desberdinak
erabiliz), irakurri (liburua,
Kamishibai edo interneta erabiliz), antzeztu, aldatu, marraztu, aztertu, gure
iritziak eman, albumak osatu… Hauek ikasleen arteko elkarreragina sortarazten
dute.
- Antzerki laburrak,
txotxongiloak, laburmetraia… sortu, antzeztu edota grabatu.
- Ikasleek ekarritako
lanak eta zalantzak bideratu.
- Kontsultatu (liburuetan,
interneten zein ordenagailuko zenbait programatan).
-
Lehen Hezkuntzako 2 eta 3. zikloan tailerrak lantzen dira, batzuk iraupen
handikoak (Zinema, Informatika eta Zientzia esperimentuak); beste batzuk,
berriz, iraupen txikikoak (Itzalak, Antzerkitxoak, Liburu markatzaileak, Nano liburuak,
Iragarkiak, Papiroflexia, Ipuina, Pertsonaia sortzen, Dosierra, Komikia,
Argazkigintza, Gure eskola,…).
- Jolastu (jolasekin eta
ordenagailuan): puzzleak, hizki-saldak, gurutzegramak, identifikatzekoak,
logika…
- Marraztu (paperean nahiz
ordenagailuko programetan).
- Komikiak, esloganak,
bertsoak, haikuak (hiru lerroko bertsoak)… sortu.
- Gai baten gaineko
horma-irudiak, txostenak, eztabaidak, deskribapenak, sailkapen eskemadunak,
kontzeptu mapak…, apunteak gauzatu (gisa-irudia marrazteko teknikak, aurpegia,
komikia…)… Word nahiz Power Point-ak erabiliz.
- Zenbait
informatika-programaz muntaiak
(irudia, testua eta hotsak sartuz)… sortu.
- Haur Hezkuntzan Maleta Ibiltariak
(ikasleek txandaka maleta bat eramaten dute etxera, familian liburuak
irakurtzeko).
- ACEX, K-ABIAN
lan-taldea, IGE, guraso zein liburutegiak antolatutako ekintzak: ACEXeko Aste
Kulturaleko antzerki emanaldiak eta tailerrak, liburu azala, argazki
komentatua, ipuin eta komikien lehiaketa, Zientzia Azoka, Esperimentuen
tailerra, Liburuaren egunaren inguruan Auzoan Irakurriz Gozatu (ipuinak auzoko
txokoetan kontatu) eta Munduko Ipuinak, ipuin tailerra, erakusketak, bideoaren
grabaketa, euskararen ingurukoak, nire pertsonaia, gure maskota eta bere
lagunak, ipuin tridimentsionalak, liburu markatzaileak, eskuen diseinua,
txisteak, igarkizunak…
- Zenbait ohitura eta
gertakariri buruzkoak (Olentzaro, Agate Deuna, Inauteriak, Korrika, liburuaren
eguna, euskararen eguna, udaberria, udazkena…).
- Beste eskola batzuetako
ikasleekin batera ekintzak gauzatu: aurkezpena, kontakizunak, errezetak
trukatu, gure auzoa erakutsi…
- Erakusketak: BBK-k
bidalitakoak (Clown, Printze txikia, Tarzan, Matematika eguneroko bizitzan) eta
gai bati buruzkoak. Hauen inguruko informazioak eta txostenen burupena.
- …
Eskola orduetan bakarka zein taldeka egiten dira
ekintzak. Ekintza batzuk liburutegitik proposatutakoak dira, beste batzuk,
berriz, arloko irakasleek bideratutakoak. Ekintza hauetan orokorrean taldekide
guztiek parte hartzen dute (talde osoa irakasle eta liburuzainarekin edo talde
txikitan liburuzainarekin antolatuta).
Besteak beste honelako ekintzak burutzen dira:
- Talde handiari azalpenak
eman.
- Erakusketak direla eta karetak,
mugikorrak, pertsonaiak… osatu, marraztu, sortu eta erakutsi.
- Ospakizunetan ekintzak
burutu (Euskararen egunean, liburuaren eguna…).
- 5.animazioa delakoa
(idazle bat berak idatzitako liburu bati buruz hitz egitera etortzen da,
aurretik ikasleek liburuaren ale bana dutelarik).
- Idazleak eta ipuin
kontalarien etorrera eta hauei loturiko aurretiko zein osteko ekintzak.
- Izenburuak sortu.
- Matematika bizitza
arruntean tailerrak,
- Batzuen artean ipuin
kontaketa musika eta abestiak txertatuz burutu.
- Solasaldiak.
- Arloetarako informazioa
bilatu.
- Eskemak sortu.
- Ikasle txikientzat
ipuinak sortu eta antzeztu (hainbat formatu erabiliz: antzerkia, kamishibai,
zenbait txotxongilo, power point-a),.
- Esperimentuak egin eta
erakutsi.
- Ingurune arloko gaiak
prestatu.
- Taldea erdibituta eta
aho adierazpena oinarri istorio bat sortu bere ezaugarri guztiak landuz,.
- Entzuketak.
- Irakurketak.
- Intxixu ikastolakoekin
ekintza batzuk (aurkezpena, kontaketa, errezeten trukaketa, gure eskola
aurkeztu, auzoa ezagutarazi).
- ACEXeko Aste Kulturala.
- …
Gure ipuinak / Nuestros cuentos
Gure filmak / Nuestros videos
ACTIVIDADES DE BIBLIOTECA
La biblioteca se utiliza en momentos diferentes, tanto en horario
escolar como extraescolar.
LIBURUTEGIKO ANTOLAMENDUA
En horario extraescolar hay que diferenciar dos momentos: al mediodía
(en tiempo de comedor) y por la tarde (de 16:30 a 18:30). Al mediodía los
alumnos/as utilizan la biblioteca según el nivel o ciclo. Por la tarde, se
juntan alumnos/as de Primaria de lunes a jueves y de Infantil los viernes, estos/as
últimos/as acompañados/as por un adulto/a. Todo ello condiciona el tipo de
actividades a realizar.
Entre otras en la biblioteca se están realizando las siguientes
actividades:
-
Contar cuentos
(bibliotecario, alumnos/as, adultos), inventarlos (utilizando diferentes
técnicas), dramatizarlos, transformarlos, analizarlos, dibujarlos, opinar sobre
ellos… Todo ello favorece la interacción entre alumnos/as.
-
Inventarse una
conversación de marionetas y representarla.
-
Inventarse una
obra de teatro y representarla.
-
Grabar un
cortometraje.
-
Realización de
los trabajos que tengan los alumnos/as y resolución de las dudas que surjan.
-
Consultas (en
libros, internet y diversos programas en el ordenador).
-
En el 2º y 3º
ciclo de Primaria se trabajan diferentes talleres, algunos de larga duración
(cine, informática, experimentos científicos) y otros más cortos (sombras,
teatrillos, marcadores de libros, minilibros, anuncios, papiroflexia, cuento,
mi personaje, dossier sobre un tema, cómic, fotografía, nuestra escuela…).
-
Juegos (con
juegos materiales y en el ordenador): puzzles, sopas de letras, crucigramas,
juegos de lógica e identificación…
-
Dibujar (en
papel o en el ordenador).
-
Realizar
cómics.
-
Inventarse
eslóganes, versos, haikus (versos de tres líneas)...
-
Realizar
murales sobre un tema.
-
Realizar montajes
con diferentes programas informáticos (mezclando imágenes, testo y sonido).
-
Maletas viajeras
(Los alumnos/as de E. Infantil
llevan una maleta a casa con libros para leerlos en familia).
-
Participación
en actividades convocadas por ACEX, grupo de trabajo K-ABIAN, AMPA,
padres/madres o la biblioteca de la escuela (Teatro y talleres en la Semana
cultural de ACEX, diseño de la portada de un libro, foto comentada, concurso de
cuentos y cómic, Feria de la ciencia, Taller de experimentos, lectura de cuentos en diferentes
txokos del barrio (Auzoan Irakurriz Gozatu) y Cuentos del Mundo con motivo del
día del libro, talleres de cuentos, exposiciones, grabación de video,
actividades relacionadas con el Euskara, mi personaje, nuestra mascota y sus,
amigos/as, cuentos tridimensionales, marcadores de libros, diseño de manos, chistes,
acertijos…).
-
Actividades
sobre costumbres (Olentzaro, Santa Águeda, Carnavales, Korrika…) y épocas
(primavera, otoño..).
-
Actividades
conjuntas con alumnos/as de otros centros: presentaciones, relatos, intercambio
de recetas, nuestro barrio…
-
Actividades
referentes a las exposiciones que nos facilita la BBK (Tarzán, las matemáticas en la vida
cotidiana, Clown, El principito…).
-
…
En horario escolar se realizan otro tipo de actividades, algunas se
proponen desde la biblioteca y otras las canalizan los profesores/as de área.
En ellas participan todos/as los/las alumnos/as del grupo, bien conjuntamente
con el profesor/a y el bibliotecario o bien alternándose en pequeños grupos.
Entre otras se realizan estas actividades:
-
Explicaciones, dibujar
caretas, móviles, personajes… sobre un tema (por ejemplo, unido a alguna de las
exposiciones).
-
En ocasiones
unidos a soportes sonoros (sonidos, músicas, canciones) entre varias personas.
-
Actividades
diversas con motivo de una celebración (el día del Euskera, día del libro…).
-
Se realiza la
llamada 5ª animación (nos visita un/a escritor/a para hablarnos sobre un libro
escrito por él/ella y se hacen actividades previas y posteriores a la visita en
el aula, contando cada alumno/a con un ejemplar de dicho libro).
-
Visita de
diferentes escritores/as y Cuentacuentos.
-
Talleres de
matemáticas, tertulias literarias.
-
Búsqueda de
información y canalización de ésta sobre diferentes temas,
-
realización de
esquemas.
-
Creación y representación
de cuentos para los más pequeños/as (utilizando diversos formatos: teatro,
kamishibai, diferentes guiñoles, power point).
-
Realizar y
mostrar experimentos, preparación de temas de Conocimiento del Medio.
-
Desdoble de
grupos para trabajar el cuento con todas sus características teniendo como
soporte la expresión oral, audiciones.
-
Lecturas.
-
Audiciones.
-
Actividades con la ikastola Intxixu (presentación, relato, intercambio de
recetas, enseñando nuestro barrio)
-
Semana Cultural de ACEX.
-
…
LIBURUTEGIKO ANTOLAMENDUA
Eskolaz
kanpoko ordutegian liburutegia eguerdian eta arratsaldean erabiltzen da. Eguerdiko
ordutegian. Ikasleen kopurua eta adina kontuan hartuz txandak antolatzen dira,
jantokiko funtzionamenduaren barnean.
Lehen Hezkuntzako bigarren eta hirugarren zikloko ikasleek dagokien
txandan borondatez erabiltzen dute liburutegia. Haur Hezkuntzako eta Lehen
Hezkuntzako lehen zikloko ikasle guztiek, berriz, taldeka erabiltzen dute; arduraduna euren
bila joaten da.
Arratsaldeko
ordutegian (16:30etatik 18:30etara) ziklo bakoitzeko ikasleek dagokien egunean
erabil dezakete liburutegia.
ASTELEHENA
|
ASTEARTEA
|
ASTEAZKENA
|
OSTEGUNA
|
OSTIRALA
|
1. ZIKLOA
|
3.ZIKLOA
|
2.ZIKLOA
|
3.ZIKLOA
|
HAUR
HEZKUNTZA
|
Liburutegia arratsaldean klasea goiz eta arratsaldez dagoen egunetan
zabaltzen da.
Liburutegia betetzen denean atean txartel bat jarriko da. Berriro lekua
egon arte ez da erabiltzaile berririk sartuko.
Ikasleen sarrera eta irteeren ardura familiena da. Ekintzak ez
oztopatzeko hauek ordu puntuetan eta
erdietan egingo dira (16:30, 17:00, 17:30, 18:00, 18:30).
Lehen Hezkuntzako ikasleen txandetan ez da heldurik onartuko liburutegi
barruan.
Haur Hezkuntzako ikasleak denbora guztian heldu arduradun batekin
egongo dira liburutegi barruan. Ez da komeni tarte luzeetan egotea, liburutegia
ez baita haurtzaindegi zerbitzu bezala planteatzen.
Eguerdian HH eta LH-ko 1. zikloko ikasleekin ahozko ekintzak egiten
dira, gehien bat ipuin, istorio, gai edo gertakizun baten inguruan. 3. mailatik
gora hainbat tailer antolatzen dira.
Arratsaldean erabiltzaile bakoitzak bere beharrizan eta gogoaren
arabera aukeratuko du zein ekintza egin nahi duen. Haur Hezkuntza eta LH-ko 1.
zikloko txandetan 17:00etan denon batera korruko ekintza egingo dugu.
Liburutegian irakurketarekin batera, 3. mailatik gorakoek dakartzaten lanak
(kontsulta liburuak eta ordenagailuak egongo dira) eta antolatzen diren beste
ekintzak ere burutuko dira.
Liburutegiko erabiltzaileek arauak beteko dituzte.
Materialak era
egokian erabiliko dira eta isiltasuna gordeko da. Hitz egin behar denean baxu
egingo da.
Liburutegia espazio
desberdinetan banatuta dago:
- Irakurketa lekua (Handiak eta
txikientzat).
- Ikasi eta ikertzeko lekua (internet
eta beste ikus-entzunezko
baliabideekin).
- Taldeko lana egiteko lekua.
- Erakusketa lekua.
- Liburuzainaren lekua.
Kontsulta zein
irakurtzeko liburuak daude. Hauek adinaren arabera sailkatuta daude
(helduentzat ere saila bat dago). Irakurtzeko liburuak maileguan eraman
daitezke etxera ( 2 liburu 15 egunetarako), liburuzainari eskatuta.
FUNCIONAMIENTO DE LA BIBLIOTECA
En horario extraescolar la biblioteca se utiliza tanto al mediodía como a
la tarde. Los turnos en horario de
mediodía se realizan según el número de alumnos/as y las diferentes edades,
dentro del funcionamiento del comedor.
Al mediodía los alumnos/as del segundo y tercer ciclo de Educación Primaria
acuden voluntariamente a la biblioteca. Los/las de E. Infantil y primer ciclo
de Primaria acuden en grupo cuando les va a buscar el responsable de la
biblioteca.
Para utilizar la biblioteca por la tarde (de 16:30
a 18:30) se han establecido unos turnos por ciclos:
LUNES
|
MARTES
|
MIERCOLES
|
JUEVES
|
V IERNES
|
1º CICLO
|
3º CICLO
|
2º CICLO
|
3º CICLO
|
INFANTIL
|
La biblioteca se abrirá en horario de tarde los
días que haya clase por la tarde.
Cuando la biblioteca esté completa se colocará un
cartel indicador en la puerta y no entrará ningún/a nuevo/a usuario/a hasta que
haya sitio.
Tanto la entrada como la salida de la biblioteca
será responsabilidad de la familia. Con el fin de no obstaculizar las
actividades las entradas y salidas se efectuarán a las horas en punto y a las y
media (16:30, 17:00,
17:30, 18:00, 18:30).
No se admitirán adultos dentro de la biblioteca durante los turnos de los/las
alumnos/as de E. Primaria.
Los alumnos/as de E. Infantil estarán en todo
momento acompañados/as por un adulto responsable. Es conveniente que utilicen
el servicio en periodos cortos, la biblioteca no se plantea como guardería.
Al mediodía se realizarán actividades orales sobre
un cuento, historia, suceso o tema con los alumnos/as de Infantil y del 1º
ciclo de EP, De 3º en adelante se
organizarán varios talleres.
Por la tarde cada usuario/a elegirá
qué actividad quiere hacer según sus necesidades y gustos. Los/las alumnos/as
de Infantil y del 1º ciclo de Primaria realizarán actividades conjuntas en
corro a las 17:00 horas. Además de la lectura se realizarán tareas propias de
3º en adelante (habrá libros de consulta y ordenadores) y otras actividades
planteadas desde la biblioteca.
Los usuarios/as respetarán las normas de la
biblioteca.
La
biblioteca está dividida en diferentes espacios:
- Lugar de lectura
(para pequeños/as y mayores).
- Lugar de estudio e
investigación (con recursos audiovisuales e internet).
- Espacio para el
trabajo en equipo.
- Lugar de
exposiciones.
- Lugar del
bibliotecario.
Hay
libros de consulta y de lectura. Estos están clasificados por edades (también
existe un apartado para adultos). Los libros de lectura se pueden llevar a
casa como préstamo (2 libros en un plazo
de 15 días), solicitándoselo al bibliotecario..